wtorek, 21 stycznia 2014

Urea, urea! Balea + Eucerin


Mocznik ma działanie zmiękczające naskórek, działa na zrogowacenia, zawarty w kosmetykach jest łagodny, zwykle nadaje się do stosowania w przypadku skór suchych, wrażliwych, alergicznych. Zima to dobry czas na sięgnięcie po urea, nasza skóra jest zmaltretowana zmianami temperatur, suchym powietrzem. Moja super wrażliwa skóra naprawdę bardzo dobrze go toleruje.

Przedstawiam Wam aktualnie używane przeze mnie dobre i tanie kosmetyki z mocznikiem, niemieckiej marki Balea ( dostępnej u nas jedynie on line) oraz niedawno przeze mnie odkrytej: Eucerin.



Balea, Urea Fußcreme (Krem do stóp z mocznikiem 10%) - jest dość lekki, przyjemnie, delikatnie  pachnie, szybko się wchłania, wręcz błyskawicznie, na pewno dobrze nawilża, gorzej z dużymi przesuszeniami i zgrubieniami - ale te to raczej zadanie dla kosmetyczki, ten krem jest bardzo tani i działa bardzo poprawnie, stosunek efektu co ceny jest bardzo wysoki, wg mnie najkorzystniejszy w tej półce cenowej ( np. jest zdecydowanie lepszy od podobnego kremu z Rossmanna). Balea, Urea Handcreme (Krem do rąk bardzo suchych z mocznikiem 5%) to brat bliźniak tego do stóp, zapach podobny tylko konsystencja lżejsza. Jego niewątpliwą zaletą jest szybka wchłanialność dzięki czemu nie tłuścimy otoczenia zaraz po aplikacji i z powodzeniem możemy go stosować w ciągu dnia, działanie wg mnie bardzo ale to bardzo dobre, świetnie i szybko nawilża. Oba kosmetyki kosztują mniej niż 2 euro, do kupienia w sieci Drogerii DM.


Eucerin - krem pod oczy dla cery suchej, mój ulubieniec ( nie uczulił!), ma dość lekką konsystencję, nie jest tłusty, świetnie się wchłania i szybko nawilża, Zużyłam już cała tubkę i jestem z niego niezwykle zadowolona. Opisywany jest jako krem przeciwzmarszczkowy ;) oczywiście zmarszczek nam nie usunie ale na pewno wygładzi te, które powstały przez niedostateczne nawilżenie okolic oczu. Kupiłam go za ok 60 zł w jakiejś promocji, używałam 2 miesiące.


Mleczko Balea z 5% urea, lżejsza wersja niż opisywana tutaj. Przyznam, że bardziej przypadła mi do gustu wersja z 15% mocznika, widziałam lepsze efekty, to mleczko, choć szybciej się wchłania ( jedyna różnica to konsystencja, jest mniej tłusta), nie daje mi uczucia zmiękczenia naskórka, krótkotrwale nawilża, nie ma zapachu. Więcej nie kupię za to mleczko z serii Balea Med wspominam bardzo dobrze i chętnie bym po nie sięgnęła ponownie. Właściwie to uważam, że to mleczko jest całkiem dobre tylko aktualnie nie odpowiada potrzebom mojej skóry.

Mamy zimę, wyjeżdżamy na narty odwiedzając (przejeżdżając przez) Niemcy, Austrię czy np. Czechy - warto zajrzeć do drogerii DM ;))))


Ciekawostka: wszystkie opisywane powyżej kosmetyki mają nadrukowany skład chemiczny bezpośrednio na tubach czy butelkach, dla mnie to niewątpliwy plus, jakby producent nie ogłaszał, że nie ma nic do ukrycia ;)

krem do rąk:

AQUA · ETHYLHEXYL STEARATE · UREA · GLYCERIN · CETEARYL ALCOHOL · DICAPRYLYL ETHER · BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER · PENTAERYTHRITYL DISTEARATE · PHENOXYETHANOL · SODIUM LACTATE · PARFUM · CAPRYLYL GLYCOL · SODIUM STEAROYL GLUTAMATE · CARBOMER · TOCOPHERYL ACETATE · LACTIC ACID · SODIUM HYDROXIDE · BENZYL ALCOHOL · COUMARIN · LINALOOL. 

krem do stóp:

AQUA · ETHYLHEXYL STEARATE · UREA · GLYCERIN · CETEARYL ALCOHOL · DICAPRYLYL ETHER · BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER · PENTAERYTHRITYL DISTEARATE · PHENOXYETHANOL · SODIUM LACTATE · PARFUM · CAPRYLYL GLYCOL · SODIUM STEAROYL GLUTAMATE · CARBOMER · TOCOPHERYL ACETATE · LACTIC ACID · SODIUM HYDROXIDE · BENZYL ALCOHOL · COUMARIN · LINALOOL. 

krem pod oczy:
Skład: Aqua, Glycerin, C12-15 Alkyl Benzoate, Butyl Methyoxydibenzoylmethane, C18-36 Acid Trigliceride, Octocrylene, Cetyl Palmitate, Behenyl Alcohol, Butylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Glyceryl Stearate Citrate, Hydrogenated Coco-Glycerides, Methylpropanediol, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Dimethicone, Aluminium Starch Octenylsuccinate, Sodium Lactate, Polymethylsilsesquioxane, Stearyl Alcohol, Urea, Sodium Hyaluronate, Glycine Soja Germ Extract, Arginine HCL, Carbomer, Silica, Trisodium EDTA, 1,2-Hexanediol, EthylhexylGlycerin, Ethylparaben, Methylparaben, Phenoxyehanol, Cl77891, Cl 77491.

mleczko do ciała:

AQUA • ETHYLHEXYL STEARATE • UREA GLYCERIN • CETEARYL ALCOHOL • BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER • DICAPRYLYL ETHER • MYRISTYL MYRISTATE • PHENOXYETHANOL • SODIUM LACTATE • TOCOPHERYL ACETATE • SODIUM STEAROYL GLUTAMATE • CAPRYLYL GLYCOL • CARBOMER • PARFUM • ALLANTOIN • XANTHAN GUM • SODIUM HYDROXIDE • LACTIC ACID • BENZYL ALCOHOL • COUMARIN.

5 komentarzy:

  1. Miałam tylko kremik do stóp Balea i bardzo go polubiłam. Na tyle, że mam ochotę przetestować pozostałe z tej serii, więc dzięki za recenzję. U nas podobne ma Isana i jak na razie spodobał mi się żel pod prysznic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie Isana wypada słabiej niż Balea.

      Usuń
  2. Lubię kosmetyki eucerin, nigdy żaden mnie nie uczulił. Krem muszę wypróbować bo ciągle szukam idealnego kosmetyku pod oczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Balei nie próbowałam, ale krem z Rossmanna z Urea sobie chwalę, więc jak piszesz, że ten lepszy to wypróbuję nastepnym razem produkty z DM. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń