niedziela, 15 kwietnia 2012

Płyny do higieny intymnej: Idea 25 i Dax Cosmetics

Poczyniłam niemal hurtowe zakupy płynów do higieny intymnej, w myśl zasady jak jest to BRAĆ ;)
Bo wcale nie jest łatwo kupić płyn, który mnie, wrażliwca, nie podrażnia. Metodą (nieprzyjemnych) prób i błędów zostali wyłonieni moi faworyci, którzy niestety łatwo i powszechnie dostępni nie są.


Do moich ulubionych należą wszystkie i bez wyjątku płyny z mało znanej, polskiej firmy Idea 25. Wielkie brava. Jeżeli chodzi o ich dostępność to jest dramat :(  Próbowałam kupować je kiedyś na stronie www Idei25 ale ... hmmm nie radzi sobie ona najlepiej ze sprzedażą i obsługą klienta więc po dwóch próbach zrezygnowałam. Próbowałam na Allegro ale rzadko się tam pojawiają - trzeba na nie polować.


Znalazłam w końcu niepozorną drogerię a w niej BOGACTWO płynów, do koloru do wyboru więc zgarniam z półki jak leci ;)


Wiecie, że napis "dla kobiet dojrzałych" to ściema, płyn jest dla WSZYSTKICH jakoś straszliwie składem się nie różni od pozostałych.

A teraz odnośnie składu płynów / żeli do higieny intymnej. W większości na drugim miejscu, zaraz po Aqua znajdujemy Sodium Laureth Sulfate niestety, detergent ten w takiej dużej ilości ( składniki są ułożone według ilości występowania w kosmetyku) ZAWSZE mnie podrażnia tj. powoduje zwykle swędzenie i wysyp czerwonych krostek oraz często efekty jakie dają infekcje intymne. Moja skóra natomiast dość dobrze reaguje na Cocamidopropyl Betaine więc czytając składy przed kupnem zwykle koncentruję się na tym składniku. W płynach Idei 25  znajdziemy na drugim miejscu Lauramidopropyl Betaine

znalazłam kiedyś taką informację:
Cocamidopropyl betaine  (CAPB)
Jest to detergent anionowy, podstawa płynów kąpielowych, żeli do kąpieli, szamponów i mydeł w płynie.
Jeżeli występuje samodzielnie w produkcie wówczas nie jest szkodliwy. Jednakże w połączeniu z sodium lauryl sulfate (itp.) powoduje przesuszenie skóry, łupież, wypryski na skórze owłosionej i alergiczne zapalenie skóry.
Kolejnym ulubieńcem jest Delikatny  żel do higieny intymnej ( z kwasem mlekowym i korą dębu) z serii Perfecta mama Dax Cosmetics:



 Zawiera pantenol i alantoinę - jest bardzo łagodny, szczerze polecam.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz